Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, son günlerde birtakım restoran ve kafelerde müşterilere yönelik “harcama limiti” uygulandığına ait basına yansıyan haberleri kıymetlendirdi. Bakanlık, gelen bildirimleri ve şikayetleri titizlikle incelediklerini açıkladı.
HARÇAMA LİMİTİ UYGULAMASI KONTROL ALTINDA
Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, tüketici haklarına ve ticari etik kurallarına açıkça alışılmamış olan bu çeşit uygulamaların, ticari faaliyetleri düzenleyen yasal mevzuatla bağdaşmadığı tabir edildi. Açıklamada, “Tüketicilerin mağduriyetine yol açan ve piyasa işleyişini olumsuz etkileyen bu durumların tespiti halinde ilgili işletmelere karşı idari ve cezai yaptırımlar süratle uygulanacaktır” denildi.
TÜKETİCİLERİN ŞİKAYETLERİ DİKKATE ALINIYOR
Bakanlık, benzeri bir durumla karşılaşan tüketicilerin Alo 175 Tüketici Müşavere Sınırı, Vilayet Ticaret Müdürlükleri yahut direkt Bakanlığa başvurarak şikayette bulunabileceğini hatırlattı. Gelen tüm müracaatların ayrıntılı bir formda değerlendirileceği ve gereken adımların süratle atılacağı vurgulandı.
TİCARİ SİSTEME MUHALİF UYGULAMALAR ENGELLENECEK
Ticaret Bakanlığı, piyasa düzenini bozan ve vatandaşların mağduriyetine yol açan hukuka alışılmamış uygulamalarla çaba konusunda kararlı olduklarını belirtti. Tüketici haklarının korunmasının temel öncelikleri olduğunu vurgulayan Bakanlık, işletmelere yönelik kontrollerin sıkı bir halde sürdürüleceğini duyurdu.